Korsika 2006 – den šestý – potopa

Ráno leje ještě víc než večer, k zemi padají proudy deště a my musíme bohužel zrušit plánovanou prohlídku Ghisoni. Na výjezdu na silnici D69 objevujeme nádhernou veřejnou prádelnu, ale lije tak, že se jí nedaří vyfotografovat. Pokračujeme výš a výš skrz hustý les, který je na jednom místě vypálený a potvrzuje tak údaje z průvodce o častých požárech na Korsice. V nejvyšším bodě stoupání se v autě převlékáme,  kromě toho že leje jako z konve není dnes ani teplo. Jedeme dál skrz lesy a užíváme si krásný výhled na krajinu. Pomalu přestává lít a občas je možné i vystoupit z auta a utrhnout si třeba plody jedlých kaštanů, které rostou všude okolo. Napojujeme se na N193 a jedeme směrem na Vizzavone. V lese jsou občas vidět honosné vily anglických turistů, podle kterých mají kaskády své jméno. Parkujeme poblíž jednoho hotelu a vydáváme se pěšky ke kaskádám. Neustále jemně mrholí, ale na to jsme připravení a máme větrovky – trošku to sice kazí sandály, ale aspoň nám voda vždycky vyteče:-)

Kaskády vypadají nádherně, bohužel  to kazí počasí a neustálé špatné světelné podmínky – fotky taky podle toho vypadají. Lezeme po kluzkých balvanech a snažíme se nezahučet do hlubokých túní, kde se dá prý koupat…

Od Anglických kaskád pokračujeme po N193 do Corte, kde Pascal Paoli založil první a jedinou univerzitu na Korsice. Začíná opět pršet, takže město jen zběžně procházíme a mokří pokračujeme dál. Prší čím dál víc a tak v městě Crocetta zastavujeme na parkovišti u supermarketu a jdeme se najíst a projít po obchodech. Přes plechovou střechu je slyšet déšť a občas dokonce ze stropu teče voda. Venku vzniká obrovská kolona a to nás trochu znepokojuje – další den máme z Bastie odplouvat zpátky na pevninu a očividně je nějaký problém. Nastupujeme do auta a po chvíli zjišťujeme v čem je problém – místní říčky už netečou pod silnicemi, ale přes ně…

Čekáme v koloně na přejetí říčky a čím víc se blížíme k vjezdu do vody, tím víc jsme nervózní – občas nějaké auto uvízne a pak musí posádka auta vylézt a odhazovat kameny z cesty, případně utopené auto odtlačit ručně.  Jsme na řadě, pomalu a opatrně navádím Merivu do říčního proudu, síla proudící vody s námi trochu cloumá, ale projíždíme !

Jedeme dál a míjíme spousty utopených aut, na silnici je silná vrstva vody a občas si připadáme jako člun. Navigátorka Sandřička spolu s TomTomem navrhují vyrazit do hor, kde by nemělo téct tolik vody. V Ortale tedy odbočujeme z hlavní cesty na Bastii a jedeme směrem na Murato, kde si chceme prohlédnout pisánský kostelík San Michele.

Kostel stojí opravdu za prohlédnutí, tyčí se nad údolími a kombinace zelených a bílých kamenů je moc pěkná. Zajímavé jsou postavičky na kostele, ale křesťansky rozhodně nevypadají:-)

Rozhodujeme se přejet přes pohoří k moři k Saint Florent a pokračujeme tedy podle instrukcí navigace, což se ukazuje jako chytré, protože ta nás stáhne z poměrně pěkné hlavní silnice na uzounkou cestičku, kde mám trochu obavy, co se bude dít až potkáme někoho v protisměru. Ale tato změna trasy nás vede po velice hezkých místech a tak nelitujeme. Samozřejmě za chvíli potkáváme ohromný teréňák v protisměru – naštěstí pochopí a do příkopu sjíždí on. Jedeme dál a objevujeme ruiny kostela Capelle san Quilicu.

Korsičané asi nemají rádi francouzské nápisy…

Na cestě se objevuje čím dál víc vody a nakonec zastavujeme před louží o délce asi 50 metrů a přemýšlíme zda do ní vjet nebo ne. No snad auto neutopíme, takže vpřed. Chvílemi to vypadá kriticky a mám pocit, že voda začne téct mezi pedály, ale projíždíme. Pokračujeme podél vinohradů, kde jsou vidět těžké modré hrozny. Zastavuji a trhám trs hroznů a Sandřička dodnes tvrdí, že to byly nejlepší hrozny jejího života. Míjíme další obrovský kostel jménem Santa Maria Assunta du Nebbiu, kolem které jsou pěkně zdobené hrobky.

Ke spánku, úplně mrtví po dlouhém dni se ukládáme v kempu poblíž Nonzy, kterou chceme ještě jednou navštívit. Kemp je plný zlámaných větví, očividně tu byla pěkná bouřka. Otevíráme láhev vína a užíváme si poslední noc na Napoleonově ostrově.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.